مرجع وبلاگهای زاهدان

مطالب زیبای وبلاگ ها و اتفاقات زاهدان

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در زاهدان برگزار شد

حجت الاسلام هاشم رعنایی با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در زاهدان اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم اداره اوقاف در کنار برنامه های فرهنگی دیگر ترویج قرآن است.
وی گفت: صبح امروز سی و نهمین دوره مسابقه حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان با همکاری شهرداری منطقه یک و متولی مسجد امام حسین(حسینی) در زاهدان برگزار شد.
این مسئول با بیان اینکه مسابقات قرآنی در رده سنی هجده سال خواهران وبرادران برگزار شد، افزود: مکان برگزاری این مسابقات برای برادران در مسجد امام حسین( حسینی) واقع در خیابان بهشتی و خواهران واقع در مکتب نرجس بود.
رعنایی بیان داشت: مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ( از پنج جز تا حفظ کامل)، دعا خوانی، هم خوانی و ابتهال برگزار گردید.

۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

مهریه روکی داده،کی‌گرفته؟

چند روز بیشتر تا مراسم بله برونمان باقی نمانده بود. من از همان روز اول که سمانه را دیدم، شیفته ظاهرش شدم و تصمیم قطعی ام را برای ازدواج با او گرفتم. قبل از آن دوستان و آشنایان چند دختر را که جایگاه اجتماعی و خانواده خوبی داشتند برای ازدواج معرفی کرده بودند اما من که به ظاهر افراد اهمیت زیادی می دادم آنها را نپسندیدم.

ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

اولین دبیرستان دخترانه در سیستان و بلوچستان چه بود؟

«دبیرستان پروین» قدیمی ترین دبیرستان دخترانه استان است که در سال تحصیلی 22-1321 توسط اداره فرهنگ مکران از محل اعتباری که به نام آموزشگاه های ملی زاهدان در بودجه منظور شده بود، تأسیس شد و دبیرستان ملی دوشیزگان زاهدان نام گرفت.

ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۶:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

به‌گواه‌شناسنامه‌جوانم‌هنوز!

به یقین فصل جوانی در زندگی انسان ها نقطه عطف تغییر، تحولات و شکل گیری ماهیت و هویت آدمی است که در سرنوشت فرد و به تبع آن جامعه نقش اساسی دارد. پس گزاف نیست اگر بگوییم این برهه از زندگی انسان ها فرصتی است برای همه جوامع که در صورت برنامه نداشتن برای آن به تهدید تبدیل می شود. همان طور که قابلیت دانشمند شدن در یک جوان پنهان است، زمینه مجرم و معتاد شدن هم وجود دارد. پس برنامه ریزی برای جوانان مانند حرکت بر لبه تیز شمشیر است. کشور ما نیزبه عنوان کشوری که حجم قابل توجهی از جمعیت آن را جوانان تشکیل می دهد، باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشد در غیر این صورت تبعات سنگینی را از این ناحیه متحمل می شود. در همین زمینه و به مناسبت نزدیک شدن به روز جوان قصد داریم در این مجال کوتاه به جای پرداختن به صحبت های مسئولان نگاهی گذرا به درد دل جوانان داشته باشیم. جوانانی که پس از گذر از دوره نوجوانی، برای ادامه زندگی 2 گزینه را بر سر راه خود می یابند یا قبولی در دانشگاه و ادامه تحصیل، یا پشت کنکور ماندن و عواقب آن!

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

جوانی فرصتی فراموش شده

روز جوان یادبود یکی از روزهای جوانی هزاران جوان است که در این سرزمین روزگار سپری می کنند.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۶:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

زردی در نوزادان

دکتر «ملیحه رضایی» پزشک عمومی: هموگلوبین موجود در گلبول ‌های قرمز بدن ما، در نهایت به رنگدانه زردرنگی به نام بیلی‌روبین تبدیل می‌شود که کبد، مسئول دفع این ماده از طریق صفراست. بالا بودن میزان بیلی‌روبین خون می‌تواند ارثی یا نشانه‌ای از بیماری‌های کبدی باشد. به تدریج و با افزایش بیلی‏روبین مناطق دیگر پوست مانند شکم و اندام‏ها زرد می‏شود بنابراین تشخیص زردی بر اساس مشاهده زردی در پوست و چشمان نوزاد میسر است. زردی همان‌طور که از نامش پیداست زرد شدن رنگ نوزاد و سفیدی چشم است که  علت آن بالا رفتن بیلی‌روبین خون است. بیشتر سیر حرکت زردی در نوزادان از بالا به پایین است یعنی ابتدا صورت و چشم نوزاد دچار زردی می‌شود و بعد به سمت پایین بدن کشیده می‌شود و پوست قفسه سینه، ‌شکم و اندام‌ها زرد می‌شود. والدین اگر به علایم نوزاد در بدو تولد به ویژه 72 ساعت اول تولد دقت نکنند، ممکن است زردی نوزاد افزایش پیدا کند و موجب آسیب‌ دیدگی مغزی شود. علایم این آسیب‌ها در آینده برای کودک خطرناک است. علایم هشدار دهنده در این مورد کاهش فعالیت نوزاد، خواب‌آلودگی، بی‌قراری، بی‌اشتهایی، گریه‌های جیغ مانند و تشنج و عقب افتادگی ذهنی و کاهش شنوایی است.
 

۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۶:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

خاطره هایی ماندگار از خواستگاری تا عروسی

ممکن است همه ما خاطره های ریز و درشتی از جشن عروسی و خواستگاری خودمان یا آشنایانمان داشته باشیم که مرور و یادآوری آنها خنده را بر لب هایمان می آورد. در این قسمت چند مورد از همین خاطره ها را با هم مرور می کنیم.

ادامه مطلب...
۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

عـروسـی به صـرف شیرینی خاطرات

طبق روایات، شعبان ماهی است که در آن حتی بهشت هم آذین بندی می شود. اعیاد شعبانیه هم همیشه فرصت بسیار مغتنمی بوده است برای جوان ها و زوج هایی که دوست داشته اند در این روزهای مبارک، پیوند ازدواجشان برقرار شود. به همین دلیل جشن عروسی ها و چراغانی شدن شهر در این ایام مبارک بیش از پیش چشم نواز است.

ادامه مطلب...
۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

مشاوره خانواده

یکی از شهروندان: قصد دارم با فردی ازدواج کنم که از نظر ظاهری از من درشت تر و قد بلندتر است. والدینم با این موضوع مخالف هستند و می گویند از لحاظ ظاهری متناسب نیستید، آیا تناسب ظاهری در ازدواج موثر است؟

ادامه مطلب...
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ

خواص دمنوش پوست پرتقال

«علیرضا آذری» کارشناس گیاهان دارویی: در طب سنتی از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود.  دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است. پوست پرتقال همچنین دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوانوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

ادامه مطلب...
۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زاهدان بلاگ