یک کارآفرین بسیجی در زاهدان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به ایجاد اشتغال پایدار می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مباحثی است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته از همین رو توانستم با عمل به فرامین ایشان در این زمینه گام بردارم و موفق باشم.
تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به اشتغال پایدار می شود/ اشتغالزایی برای 4 نفر با پرورش بلدرچین در زاهدان

زاهدانه نوشت: سخن از اشتغالزایی و کارآفرینی که به میان می آید علاوه بر مردم بخش عمده ای از مدیران تصور می کنند این امر از رهگذر تاسیس صنایع سنگین توسط دولت محقق می شود. این باور اما کاملا مردود است زیرا سالهاست جوانان بسیجی نشان دادند که "خواستن توانستن است" حتی در پشت بام یک خانه برای راه اندازی یک واحد تولیدی مرغ بومی یا بلدرچین و غیره.
در شرایطی که بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی به دلایل گوناگونی از جمله واردات، عدم سرمایه در گردش، بازار فروش مناسب و غیره با چالش مواجه هستند در هر نقطه از کشور پهناورمان می توان با ایجاد یک مزرعه کوچک و کو هزینه به پرورش گیاهان و درختان، پرورش دام سبک و سنگین یا پرورش زنبور عسل و آبزیان پرداخت و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام مفیدی برداشت. بر همین اساس از آنجایی که با نشستن و کار را بر دوش دیگری نهادن چیزی از پیش نمی رود کافیست کمر همت بسته و تلاش کرد تا با تکیه بر توان تولیدی خود مانع کمک بیگانگان برای توسعه اقتصاد داخلی شویم.
علی ای حال در سیستان وبلوچستان نیز کارآفرینان بسیجی همچون سایر نقاط کشور از همان روزهای اول سال 1389 به ندای رهبر خویش لبیک گفته و در عرصه کارهای زودبازده اقتصادی از پرورش شتر مرغ، بلدرچین و مرغ بومی گرفته تا پرورش آبزیان و زنبور عسل و غیره روی آورده اند.
یکی از این عرصه ها پرورش بلدرچین است که برای آشنایی با این عرصه اقتصاد مقاومتی به گفت وگو با یکی از فعالین آن در شهرستان زاهدان پرداختیم.
محسن طاهری در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به ایجاد اشتغال پایدار می شود، اظهار داشت: مدت 2 سال است که به عرصه پرورش بلدرچین روی آورده و در این زمینه علاوه بر امرار معاش خانواده خود توانسته به تامین گوشت مصرفی مورد نیاز منطقه نیز کمک کند.
وی با بیان اینکه در هر دوره 2 هزار تولید بلدرچین دارد، گفت: در این حیطه چهار نفر مشغول به کار بوده و از این راه امرار معاش می کنند.
طاهری با بیان اینکه در پرورش بلدرچین از تسهیلات بانکی بسیج سازندگی استان بهره مند شده است، افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از مباحثی است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته از همین رو توانستم با عمل به فرامین ایشان در این زمینه گام بردارم و موفق باشم.
انتهای پیام/