بانوی کارآفرین زاهدانی با بیان اینکه حمایت های بسیج سازندگی منجر به ایجاد اشتغالزایی می شود، گفت: اقدام و عمل کارآفرینان عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی توانسته زمینه تولید و اشتغال را برای افراد جویای کار فراهم کند.
تولید واشتغال در تحقق اقتصاد مقاومتی با چاشنی ولایتمداری/ مسئولان از تولیدکنندگان گلیم حمایت کنند

زاهدانه نوشت: توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.
علی ای حال در سالی که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، این پایگاه خبری اقدام به معرفی افراد هنرمند و کارآفرین شهرستان زاهدان کرده تا در این راستای بتواند حداقل گره ای از مشکلات این افراد باز کند.
فاطمه مطلق کارآفرین عرصه گلیم بافی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به علاقه و ذوق هنری خود در این عرصه اظهار داشت: از اینکه می توانم از طریق بافت گلیم و قالیچه اصالت و فرهنگ استانم را به منصه ظهور برسانم احساس رضایت دارم زیرا این هنر سرچشمه از ذوق و هنر آمیخته با فرهنگ بومی منطقه دارد.
وی با بیان اینکه این هنر مورد بی توجهی برخی مسئولان قرار گرفته است، گفت: برخی مسئولان از کارآفرینانی که در این عرصه فعالیت کرده حمایت نمی کنند.
این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه از تسهیلات بسیج سازندگی در این عرصه کمک گرفته است، افزود: نداشتن جا و مکان و همچنین وجود مشکلات مالی باعث شده نتوانم کارم را بسط و گسترش دهم از همین رو اگر مسئولان همت کنند حتما این کار را بسط خواهم داد.
وی با اشاره به اینکه بیکاری موجود طی سالهای اخیر دغدغه تمام افراد جامعه است، ادامه داد: با حمایت های بسیج سازندگی توانستم قسمتی از مشکلات را حل کنم اما نداشتن مکان اصلی ترین مشکلی است که اگر مسئولان همت کنند و مکانی در اختیارم قرار دهند قطعا کار را توسعه و اشتغالزایی ایجاد می کنم.
گرچه شرایط کاری‎اش همچون سایر افراد از ناچاری بوده است، اما برای آغاز فعالیت کاری‎اش هدف مشخصی داشت و آن هم عمل به فرامین مقام معظم رهبری در تأکید به اقتصاد مقاومتی بوده تا به دیگران اثبات کند در میان همه مشکلات و گرفتاری‎های روزمره هم می‎شود جایی را برای اطاعت‎پذیری از ولایت باز کرد.
در ادامه این بانوی کارآفرین بیان کرد: اقدام و عمل کارآفرینان عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی توانسته زمینه تولید و اشتغال را برای افراد جویای کار فراهم کند از همین رو انگیزه ورود من به این عرصه نیز علاوه بر کمک به امرار معاش خانواده عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب بوده است.
گفتنی است مهمترین صنایع دستی سیستان و بلوچستان قالی بافی، گلیم بافی، سفالگری، حصیر بافی، پرده بافی، سوزن‌دوزی، آیینه دوزی، پریواردوزی، توردوزی، خامه‌دوزی و سیاه دوزی است. گلیم بافی یکی از رشته های صنایع دستی رایج در این استان است که تاریخچه آن به زمان ورود قوم سکاها به منطقه سیستان باز می گردد. وسیله ای که از آن به عنوان زیرانداز در چادرها و محل های عمومی نظیر قهوه خانه ها و همچنین در تهیه لوازم کار و زندگی مانند چادر شب، سجاده، خورجین، جوال، پشتی و جل اسب استفاده می شود.
انتهای پیام/