به گزارش زاهدان بلاگ،  یعنی می‌شود این «هنرمندمرگی» سیاه را که به جان این سال سخت افتاده، عادی تلقی کرد و از کنارش گذشت؟ آیا یعنی فقدان هرکدام از این هنرمندان به مثابه فرورفتن دنیایی از اندیشه و هنر و خلاقیت در زیر انبوهی خاک نیست؟! کافی است به صفحات شخصی هنرمندان  در فضای مجازی سری بزنیم تا ببینیم همه در شوک این پایان تلخ، این سیاهی رعب‌انگیز این هیاهوی مرگ فرورفته‌اند، تا ببینیم همه دارند با دلهره ،پایان 95 را انتظار می‌کشند.
 این آخرین خبری هم که منتشر شد، انگار همه را با خودروی«افشین‌یداللهی» به ضربه آخر رساند، به آخرین مصراع بی‌ضرباهنگ زندگی! شاعرِ ازلی چشم‌ها به ابدیت سفر کرد، در جاده‌ای که ترانه خاموشی را سرود. این ترانه‌سرای نامی کشورمان که تیتراژ بسیاری از سریال‌ها با ترانه‌ها و اشعارش حال و هوایی ماندگار پیدا کردند، بیش از آن که فکرش را بکنیم به دلمان نزدیک بود، کافی است حتی اگر تا حالا نمی‌دانستیم شاعر این ابیات کیست، با خواندن این شعرها ببینید کجای دلتان هوای افشین را می‌کند: «از کفر من تا دین تو، راهی به جز تردید نیست !/ دلخوش به فانوسم مکن، اینجا مگر خورشید نیست؟»و یا: «می شه خدا رو حس کرد تو لحظه‌های ساده/تو اضطراب عشق وگناه بی‌اراده/بی‌عشق عمرآدم بی‌اعتقاد می‌ره/هفتاد سال عبادت یک شب به باد می‌ره »  و این شعر آشوب‌برانگیز که با صدای «علیرضاقربانی» همواره نام و یاد یداللهی را زنده نگاه خواهدداشت:«وقتی گریبان  عدم با دست خلقت می‌درید/ وقتی ابد چشم تو را/پیش از ازل می‌آفرید/ وقتی زمین ناز تو را/ در آسمان‌ها می‌کشید/ وقتی عطش طعم تو را / با  اشک‌هایم می‌چشید/ من عاشق چشمت شدم/ نه عقل بود و نه دلی/ چیزی نمی‌دانم از این دیوانگی و عاقلی».
چاره‌ای نیست، مرگ، مقدر انسان‌هاست و انسان‌ها مقدرشده مرگ هستند. انسان با مرگ و زندگی‌اش، انسان می‌شود. روزهای آخر سال در سوگ شاعری نشستیم که ترانه‌هایش خانه‌هایمان را مهمان صدای خدا می‌کرد. متأسفانه در بیست‌و‌پنجمین روز اسفند، مسیر هشتگرد – تهران شاهد تصادفی بود که خبر درگذشت «افشین یداللهی» را روی خروجی خبرگزاری‌ها منتشر کرد. ساعت 2بامداد چهارشنبه، لحظه وداع زنده‌یاد یداللهی است که سرهنگ رحمانی(رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا) در گفت و گو با ایلنا درباره آن گفت: ساعت ۲ بامداد امروز در آزادراه کرج-قزوین کیلومتر ۳۷ بر اثر برخورد خودروی سواری سورنتو با کشنده ایویکو، افشین یداللهی ترانه‌سرا که راننده خودروی سورنتو بود، درگذشت. وی افزود: علت اولیه این حادثه توقف ناگهانی در سطح آزادراه ازسوی سواری سورنتو و بی توجهی به جلو از سوی کشنده ایویکو بوده است. همچنین گفته می‌شود همسر و برادر همسر افشین نیز در این تصادف آسیب دیده‌اند.