به گزارش زاهدان بلاگ، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در مراسم سی و هشتمین شکوه فجر انقلاب با اشاره به دستاوردهای بی نظیرانقلاب اسلامی طی این سالها گفت: به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی به دست آوردیم که در این مدت کوتاه بیان آنها امکان پذیر نیست.
علیرضا نخعی ادامه داد: انقلاب باعث شد یک حکومت دیکتاتورو ستم شاهی 2500 ساله به پایان برسد و یک نظام مردمی اسلامی که شعار و محوریت آن حاکمیت مردم در پرتو اسلام است روی کار بیاید.


وی با بیان اینکه برای پیروزی و استمرار این انقلاب صدها هزار نفر از جوانان جان دادند، افزود: امروز به برکت همین انقلاب دارای آزادی و استقلال هستیم.
این مسئول یکی از مهمترین مشخصه های انقلاب را فرهنگی بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: نظام و انقلاب دنبال توسعه و پیشرفت فرهنگی است تا بهترین فرهنگ که برگرفته از دین، اسلام و اعتقادات اسلامی است را در کل دنیا داشته باشیم.
وی اخلاق و تربیت را محور کار آموزش و پرورش دانست و گفت: با خدا بودن و پرداختن به مسائل اعتقادی، مذهبی و غره محور فعالیت های تربیتی است.
نخعی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی امکان سواد آموزی برای تمام افراد به وجود آمده بگونه ای که در استان بیسواد زیر 50 سال نداریم.
وی با اشاره به اینکه در 6هزارو 700 روستای استان مدرسه وجود دارد، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی 300 مدرسه در سیستان وبلوچستان فقط برای افراد 1 تا 5 نفره دایر است.
انتهای پیام/