برگزاری بیش از 150 عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر/ کانون‌های فرهنگی با کمبود اعتبارات مواجه است

حجت‌الاسلام پودینه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از مساجد به عنوان مبدا خیزش انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: مجری برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در مساجد سطح استان مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه کمیته ستاد دهه فجر استان متشکل از 21 کمیته است، گفت: اساس کار در این کمیته ها بر پایه مردم‌محوری شکل گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از 150 عنوان برنامه برای دهه فجر از سوی کانون‌های مساجد استان برنامه‌ریزی شده است، افزود: روند رو به رشد برنامه های ایام الله دهه فجر به 300 عنوان برنامه پیش بینی می شود.
وی برگزاری 10 جشن در مساجد را از جمله برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: پنج مسجد شیعه و پنج مسجد اهل تشیع در دهه فجر اقدام به برگزاری جشن پیرامون ایام الله دهه فجر خواهند کرد کهه در این راستا برنامه‌های محوری در شهرستان زاهدان نیز با موضوعات تبیین نظام و پرسش و پاسخ مسئولان برگزار خواهد شد.
مسؤول کمیته مساجد و تقریب مذاهب ستاد دهه فجر استان برگزاری همایش دوچرخه‌سواری، افتتاح کانون‌های فرهنگی، افتتاح دو سالن کتابخانه و تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد استان را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده معرفی کرد و افزود: دیدار با خانواده شهدای سال 57 با قبل از آن، برگزاری 5 یادواره شهدا و برگزاری نمایشگاه عکس ولایت فقیه از دیگر عناوینی است که در دهه فجر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 144 کانون فرهنگی در سطح استان در مساجد شیعه و سنی فعال است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی مساجد متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد سطح استان است.
حجت الاسلام پودینه در پایان با اشاره به کمبود اعتبارات در کانون‌های فرهنگی گفت: مقرر شده مبلغ 500 میلیون تومان برای تجهیز کانون‌های مساجد استان اختصاص یابد که پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/