وبلاگ فنایی بلاگ، ماه ها و سال ها انتظار می کشیدیم و بیدار خوابی پای خبرهای مذاکرات هسته ای که بالاخره چه وقت از شر این تحریم ها راحت می شویم... و سرانجام این اتفاق رخ داد! تحریم ها برداشته شد و باز انتظاری دیگر شروع شد که حالا بالاخره این تحریم ها در عمل چه زمانی برداشته می شوند؟! مسئولین می گفتند در همان لحظه اجرای برجام، تمامی تحریم ها هم برداشته می شوند اما کو؟ کجاست؟
برای من و دیگر افرادی که در زمینه های مرتبط با کامپیوتر، نرم افزار، ساخت بازی های ویدئویی و تکنولوژی فعالیت داریم، همچنان بسیاری از سایت های کمپانی های مرتبط با تکنولوژی، خدماتشان را برای ایرانیان تحت تحریم نگه داشته اند و طبق ادعای این خبر، بعضی در همان لحظه اجرای برجام، تحریم های جدیدی بر علیه ایرانیان آغاز کرده اند!
( نمونه ای از سایت هایی که همچنان توسعه دهنده های ایرانی را تحریم کرده اند: Unity3d.com , Adobe.com , Developer.android.com )
جالب تر اینجاست که بسیاری از سایت های خبری کشورمان به اشتباه اعلام کردند که گوگل و یاهو تحریم هایشان را برداشته اند و خبرنگاران صدا و سیما هم همین خبر نادرست را بدون هیچ تحقیقی بازنشر کردند! و باز هم شگفت انگیزتر که هیچ یک از فعالان عرصه رسانه ای و تکنولوژی و مسئولین بالا دستی، هیچکدام ذره ای صدای شان در نمی آید که چرا این وضع ادامه دارد؟!
ظاهرا این دوستان به جز نفت و هواپیما چیز دیگری نمی بینند و خبر ندارند که صنعت بازی سازی و توسعه نرم افزار می تواند از فروش نفت نیز برای شان سود آورتر باشد.

امیدوارم حداقل شما که این مطلب را مطالعه می نمائید آنرا با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و تلنگری کوچک باشد به دیگران فعالان عرصه رسانه و تکنولوژی، شاید صدایی هرچند کوچک نیز از این دوستان بلند شود.