با آنکه 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام سیاسی جدید ایران می گذرد، و علیرغم تحولات عمده ای که در این فاصله در جغرافیای سیاسی جهان و منطقه و ایران به وقوع پیوسته است، دولتهای آمریکایی همچنان بر ادامه سیاستهای خصمانه خویش با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اصرار می ورزند.



این دشمن کینه ورز همیشه از هر ابزاری استفاده کرده تا شاید بتواند جلوی پیشرفت  ملت ایران را در عرصه های علم، فناوری و تکنولوژی و ... بگیرد که در این راه برای رسیدن به مقاصدش از کوچکترین صدمه ای هم چشم پوشی نکرده است. هرچه ملت ایران پیشرفت بیشتری داشته باشد آمریکا بیشتر عصبانی شده و اقدام به دسیسه های وحشیانه تری می زند به گمان خود می تواند سد راه مردم غیور و مقاوم این دیار شوم اما هر بار نقشه هایش بی نتیجه باقی می ماند و به این حقیقت دست یافته است که ایستادگی در برابر ملت ایران کار آسانی نیست و مردم این مرز و بوم زیر بار حرف زور نخواهند رفت و از تحریم ها و فشارها هراسی ندارند. ما در هشت سال دفاع مقدس توانستیم ثابت کنیم همیشه پیروز میدان نبرد هستیم زیرا با اطاعت از فرامین الهی و فرمانروایی رهبری همچون «سید علی» هیچگاه شکست را تجربه نخواهیم کرد.

امروز ایران اسلامی پیشرفته الهام بخش تمام ملتهای ستم دیده جهان شده و با پیشرفت علمی و اقتصادی خود کارآموزی تفکر ناب اسلامی را بیش از پیش به نمایش گذاشته است  واین امر موجب خشم دشمنان اسلام و ایران است، از اینرو سعی دارند تا به هر حربه ای هم که شده خللی در وحدت، آرمان ها و پیشرفت های این ملت غیور وارد کند اما کور خوانده است.

این دشمن غاصب باید بداند که فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل همیشه توسط مردم مانند پتکی بر سرشان کوفته خواهد شد و هیچ  توافق و صلحی نمی تواند ما را از گفتن این شعار باز دارد چرا که این دشمن هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نخواهد بود.

از آنجایی که مقابله با استکبار الخصوص آمریکا یکی از مهم‌ترین مضامین وصایای شهداست. در شرایطی که سازش‌طلبان اعتراض به آمریکا و سازشکاران داخلی را در تشییع شهدای غواص نفی می‌کنند، بازخوانی این وصایا نیز اهمیت دو چندان دارد که جا دارد بدان پرداخته شود. از همین رو قسمتی از سخنان گوهر بار شهید علی دامن سبز را در این باره بازگو می کنیم:

 از آنجایی که همه شاهد هستیم که چگونه مستکبرین اسلام را مورد هجوم قرار داده‌اند و یک روز حمله نظامی به میهن اسلامی می‌کنند و یک روز تحریم اقتصادی تا شاید بتوانند این دژ محکم را ویران کنند، چون می‌دانند که اگر اسلام رشد کند و مسلمانان به اسلام حقیقی پی ببرند، بساط ظالمان را به هم خواهند ریخت؛ اما مطمئنیم که کافران نمی‌توانند نور خدا را خاموش کنند و در برابر نیروی لایزال الهی شکست خواهند خورد.