60 میلیارد دلار خسارت اقتصادی در پی توقف فعالیت هسته ای/ فرصت از بین بردن تحریم ها با بی تدبیری از بین رفت


عضو موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فرصت بسیار مهمی که می توانست منشا تحول و از بین بردن تحریم های ظالمانه شود را متاسفانه با بی تدبیری، عجله، استبداد در رای و بی توجهی به مشاوران دلسوز از بین بردند.

حجت الاسلام  قاسم روان بخش در مراسم روز 16 آذر که در دانشکده علوم قرآنی زاهدان برگزار شد با بیان اینکه مقالید بدین معناست که کلید تمامی آسمان ها و زمین در دست خداوند است، اظهار داشت: آنهایی که کلید نشان می دهند که کلید حل مشکلات در دست دارند به آن کلید نمی شود اعتماد کرد، حل همه مشکلات دست خداست و کسانی که به نشانه های خدا کفر ورزند از خاسرین هستند.
 
کلید حل مشکلات در داخل است
وی با بیان اینکه آمریکا از رشد اسلام خواهی و فرهنگ اسلام و قرآن می ترسد، گفت: امروز آمریکا علاوه بر اینکه در تحریم ها با شکست مواجه شد در همه نقاط هم مانند سوریه، یمن، عراق، بحرین و خلیج فارس شکست خورده است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با قرآن اداره امور کشور را بر عهده دارند، ادامه داد: ایشان هرگونه امیدبستن به توافق با آمریکا را برای جمهوری اسلامی «خسارت محض» ارزیابی و بارها تاکید کردند حل مشکلات در لوزان و ژنو نیست؛ اشتباه نکنید کلید حل مشکلات در داخل است؛ اگر به آن کلید دل بستید یعنی نشانه های خدا را نادیده گرفته اید.
 
60 میلیارد دلار خسارت اقتصادی در پی توقف فعالیت هسته ای
روان بخش ادامه داد: کسانی به آن کلید دل بستند که به آمریکا اعتماد کرده و در بحث برجام در دانشگاه ها اجازه صحبت به منتقدان ندادند و گفتند که این حرفها در آن محیط ها زده نشود. 
وی تصریح کرد: بیش از 60 میلیارد دلار خسارت اقتصادی، توقف هسته ای، از دست رفتن اعتبار و جلوگیری از پیشرفت های ملت در طی چهار سال اولئک هم الخاسرون است.
 
با نشان دادن کلید سرتان کلاه نرود
عضو موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به معنای کلمه مفتاح افزود: کلید غیب ها پیش خداست؛ اگر کلیدی نشان دادند سرتان کلاه نرود هیچ کس جز خدا آن کلمه را نمی داند لذا اگر ایمان دارید بر خدا تکیه کنید زیرا قرآن متن سیاست است آیات آن چراغ راه سیاست وبصیرت محسوب می شود.
وی با اشاره به فرامین رهبری مبنی بر اینکه معیت خدا با مردم نشانه معیت خدا با بنی اسرائیل است، گفت: در طی 38 سال گذشته، در جنگ هسته ای و در عرصه سیاست، معیت خدا با ملت نشان داده شد.