رهبر انقلاب در جمع فعالان فضای مجازی بارها در خصوص استفاده مناسب از ظرفیت های این فضا تاکید کرده اند زیرا نمی توان این فضا را رد کرد از اینرو باید ظرفیت های این فضا را به اندازه جامعه به افراد آموزش داد.

از اینرو از آنجایی که مهمترین دغدغه رهبر انقلاب در عرصه جنگ نرم است ایشان بارها در سخنرانی های مختلف به مسئولان و جوانان دارای ذوق و هنر سفارش می کنند که امروز باید در جنگ نرم دشمن که همین فضای مجازی است به طور ویژه با ایمان و تقوا ورود پیدا کرد.
در خصوص آسیب های فضای مجازی به روح و روان جامعه وخانواده باید بیان کرد که آنچه امروز دامن گیر جامعه و خانواده اسلامی شده عدم استفاده مناسب از فضای مجازی می باشد  که در این راستا اگر فرهنگ سازی و آموزش از سنین پایین آغاز شود می توان از ظرفیت های مناسب فضای مجازی بهره برد.
از طرفی چون آثار مخرب استفاده نادرست از این فضا بر هیچ کس پوشیده نیست لذا مشکل اصلی نگاه سیاسی برخی از مسئولان به این امر است که برای از دست ندادن محبوبیت خود به صورت جدی به فضای مجازی و مدیریت صحیح از آن نمی پردازند لذا تا زمانی که دیدگاه مسئولان به این مورد دید سطحی و با عِرق سیاسی باشد نمی توان از ظرفیت های فضای مجازی بصورت صحیح استفاده کرد.
یکی از راهکارهای پیشگیری در این زمینه نهادینه کردن آموزش های لازم فضای مجازی در مدارس برای سنین پایین جامعه، ورود دولت با تمام توان و استفاده از نخبگان جوان در این عرصه، ایجاد شبکه های اجتماعی مفید با قابلیت های زیاد برای جایگزینی شبکه های خارجی موجود است تا بتوان این عرصه را بدرستی مدیریت کرد. که در این مقوله نیز دانشگاه ها و نهادهای علمی نقش موثری می تواننند از خود ایفا کنند.