زاهدان بلاگ نوشت: سردردهای بعد از افطار، نتیجه مصرف مواد غذایی حجیم نظیر‌ برنج،‌ گوشت، مرغ، نان و سیب‌زمینی بلافاصله بعد از افطار است.
دکتر آزاده نجارزاده  متخصص تغذیه ، ‌ با اشاره به ضرورت مدیریت صحیح مصرف انواع مواد غذایی در فصول مختلف به ویژه در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: روزه‌داری در فصول گرم سال، ‌ مستلزم رعایت شرایط ویژه در مصرف موادغذایی است.


وی در این باره مصرف سحری را از جمله ضروریات روزه‌داری دانست و بیان کرد: استفاده از موادغذایی پروتئینی مانند گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات، نقش مهمی در به تعویق انداختن حس گرسنگی در فرد روزه‌دار ایفا می‌کند.
نجارزاده با بیان این که اندوخته‌ شدن مواد غذایی برای تحمل گرسنگی از ویژگی‌های مصرف مواد پروتئینی در وعده سحری است، عنوان کرد: روزه‌داران می‌توانند به منظور مدیریت مصرف مواد غذایی در ایام ماه رمضان، نسبت به مصرف انواع غذاهای حاضری و مواد‌غذایی دارای پروتئین به صورت گردشی در وعده‌های سحری و شام اقدام کنند.
این متخصص تغذیه در همین باره تاکید کرد: روزه‌داران باید از خوردن غذای اصلی بلافاصله پس از افطار خودداری کنند و با آب جوش، شیر گرم، خرما، عسل و مواد غذایی مشابه، افطار و حداقل نیم ساعت بعد از آن، غذای اصلی را میل کنند.
وی با تاکید بر اینکه در وعده افطار غذاهایی که سریع هضم می‌شود، مصرف شود، گفت: سردردهای بعد از افطار، نتیجه مصرف مواد غذایی حجیم نظیر‌ برنج، ‌ گوشت، مرغ، نان و سیب‌زمینی بلافاصله بعد از افطار است. روزه‌داران می‌توانند با مصرف میوه و سبزی مانند کاهو، کلم و هویج و ... که حاوی مقادیر قابل توجهی آب است ، در هنگام صرف وعده‌های سحر و افطار، آب مورد نیاز بدن را در طول مدت روزه‌داری تأمین کنند.
مدیریت صحیح مصرف لبنیات، کربوهیدرات‌ها و سبزی در ماه رمضان می‌تواند موجب تعویق گرسنگی، تشنگی و هضم مناسب مواد غذایی شود.