سوپ ماده غذایی است که  سر سفره افطار بیشتر ما یافت می شود .افراد با  روزه داری در ساعت‌های طولانی، انرژی زیادی را از دست می‌دهند و گاه هنگام باز کردن روزه  برخی روزه‌داران در خوردن افراط می کنند و دچار سوء هاضمه می شوند.


سوپ نه تنها به‌عنوان پیش‌غذا برای افطار بلکه برای سحری نیز مفید است زیرا  سرشار از خاصیت است. سوپ نه‌فقط به بدن  آب‌رسانی می‌کند بلکه با تأمین کردن ویتامین‌ها ،پروتئین  و مواد معدنی مورد نیازانرژی ازدست‌رفته بدن را جبران می کند .پس از خوردن سوپ بهتر است به بدن استراحت 10 دقیقه‌ای بدهید تا بتواند غذای بعدی را بهتر جذب کند .اما خواص دیگر سوپ به نقل از سایت هلث نیوز:


*یبوست را کاهش می‌دهد: سوپ‌ که با مقدار زیادی سبزی‌ و مواد غذایی غنی از فیبر تهیه می‌شود،   در طول ماه مبارک، از بروز  یبوست پیشگیری می‌کند.
*از پرخوری پیش‌گیری می‌کند: فرددر زمان افطار و همچنین سحری مصرف سوپ باعث می شود  فرد احساس سیری کند.  پس از خوردن سوپ، حدود 10 دقیقه صبر کنید و سپس ‌غذای اصلی را بخورید. این امر باعث پایین آمدن اشتها می شود و به‌این‌ترتیب از پرخوری جلوگیری می‌کند.
*مغذی است: سوپ، نه تنها لذیذ است بلکه حاوی  مقدار زیادی مواد غذایی غنی است. سوپ مواد معدنی،پروتئین و ویتامین هایی را که هنگام روزه گرفتن از دست می‌رود، تامین  می‌کند.
*به بدن آب‌رسانی می‌کند: سوپ‌سرشار از آب و مایعات است. مصرف آن پس از یک‌روزه طولانی باعث تأمین آب بدن می شود.
*از نفخ پیش‌گیری می‌کند: پس از روزه‌داری در ساعات طولانی با خوردن یک‌کاسه سوپ داغ، معده گرم می‌شود و هیچ نوع نفخی به وجود نمی‌آید.