یک هفته مانده به انتخابات و برگزاری ماراتن بزرگ نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، براستی که با نزدیک شدن به هفتم اسفند ماه روز به روز حال و هوای انتخاباتی در شهر بیشتر می شود از در و دیوارها گرفته تا بدنه ماشین ها یا تریبون های آزاد انتخاباتی همه باعث شده که بار دیگر در جوان ترین و پهناورترین استان کشور حماسه ای دیگر را با حضور حداکثری مردم اعم از شیعه و سنی رقم بزنیم. چرا که انتخابات در سیستان و بلوچستان همواره به سبب بافت قومی و مذهبی از شور ویژه و مشارکت بالائی برخوردار است.

باید گفت که امسال در سرزمین مان ایران اسلامی ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هفتم اسفندماه  هستند گه این روزها یا کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کرده و یا همچنان در بین سخنرانی‌ها و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به دنبال پیدا کردن فرد اصلح هستند.

اما آنچه مهم است ذکر این مکته می باشد که رهبر انقلاب فرمودند: نماینده شایسته فردی است که شجاع ترین، مؤمن ترین و انقلابی ترین فرد باشد. یعنی آن کسی که به عنوان وکیل این ملتِ انقلابی و مؤمن و شجاع به مجلس می رود، باید انقلابی و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوییم شجاع ترین و مؤمن ترین و انقلابی ترین؛ لااقل در سطح این توده ی عظیم مردم که این گونه از خود درخشش نشان می دهند، باشد.

آن کسی که اسلام را نمی پسندد و مقرّرات اسلامی را قبول نمی کند و برای خاطر دل بیگانگان و خوشامد دیگران، به انقلاب و ارزشهای انقلابی اهانت می کند و یا به خاطر ترس از دیگران، به جای این که به ملت گرایش نشان دهد، به دشمن گرایش نشان می دهد و آن کسی که تقوای لازم را ندارد و اهل معنویّات نیست و اهل دنیاست و فقط برای نام و نشان و استفاده ی شخصی، این مسؤولیت را می خواهد، او لایق و شایسته ی این کار نیست.

دنبال آدمهای مؤمن و شجاع و انقلابی و کسانی که بتوانند قدرت این ملت را - که در سایه ی ارزشهای انقلابی است - حفظ کنند، باشید. کسانی که وقتی قوانینی می گذارند و موضعی می گیرند و نطقی می کنند، همه در این جهت باشد. این طور آدمی، شایسته ی آن است که به عنوان وکیل این ملت، به مجلس شورای اسلامی برود؛ آن کسی که بفهمد امام چه می گفت، چه می خواست و چرا می خروشید.

وکیل آینده ی مجلس، باید دنبال راه امام و در خطّ او باشد.(بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر 01/12/1374 )