دهه فجر، دهه ماندگار و فراموش‎نشدنی ملت بزرگ ایران است که یادآور شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی و تجلی صبر، استقامت و پشتکار مردم همیشه در صحنه ایران است.
همواره رمز ماندگاری وقایع مهم تاریخی به یاد آوری وتکرار به موقع آنها است. از آنجایی که در سی و هفتمین سالگرد دهه مبارکه فجر قرار داریم یادآوری خاطرات بزرگان و مبارزینی که در این دوران حضور داشته اند گزینه مناسبی است تا نسل جدید را با حال و هوای دوران انقلاب آشنا کنیم. زیرا انقلاب اسلامی ایران سبب احیای ارزش‎های اسلامی و عزت و اقتدار مسلمانان دنیا شد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قیام خود غرور ملت‎های مستضعف جهان را که سال‎ها مورد ظلم قرار گرفته بودند به آنان باز گرداند.
 یکی از مبارزین انقلاب در دوران پیروزی انقلاب اسلامی که در شهرستان زاهدان از روزهایی می گوید که خبر از شنیدن بازگشت امام راحل به میهن بود.

می گوید: روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ یادآور روزی است که امام خمینی(ره) به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال بی نظیر ملت قرار گرفت، به همین منوال مردم در سایر شهرستان ها به ویژه سیستان و بلوچستان هم به جشن و پایکوبی پرداختند.
یادم می آید مردم در خیابان آزادی و در مقابل استانداری شعار سر می دادند، صلوات می فرستادند، شاد بودند و کف می زدند که ناگهان پاسبان های استانداری فرم ارتشی به تن کرده و هر کدام با یک چوب بلندی که در دست داشتند مردم را متفرق می کردند.
هر چند امکانات در آن زمان محدود بود اما مردم در زاهدان به جشن و شادی پرداختند و شعارهای پیروزی همچون "الله اکبرخمینی رهبر" ، "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" ، "این پیروزی خسته باد" ، "جانباز" ،"خمینی ای امام" ، "دریغا" را سر دادند.
 رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اتحاد و رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی(ره) بود زیرا نشان دادن راه و روش درست به ملت و پیروی مردم از ایشان باعث شد تا این انقلاب به نقطه پیروزی برسد.