سی و هفتمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز ورق خورد و باری دیگر در اندیشه اهم مردم به ویژه جوانان و نوجوانانی که در آن دوران نبودند تا از نزدیک با رشادت ها و از جان خودگذشتگی های رزمندگان و مردمان انقلابی آشنا شوند این مهم انتقال پیدا کند.

براستی که دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های جوانان در طول تاریخ سرنوشت ساز انقلاب خونبار ایران است که برای به دست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی‌جان خود را نثار کردند.

در این بین حضور گسترده و موثر جوانان در مبارزات بر هیچکس پوشیده نیست بگونه ای که همان جوانانی که دیروز در صف اول مبارزه با رژیم ستم شاهی شرکت داشتند امروز در مسوولیت‌ های مختلف نظام اسلامی‌مشغول به کار هستند.

قشر فعال وپویای جوان ایرانی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ درهمه صحنه‌ های انقلاب حضور یافت و اوج حضورآن در هشت سال دفاع مقدس تجلی یافت.

نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی ‌نشان می‌دهد، هر زمان که به این سرمایه ‌های گرانبها توجه شد، منشاء تحولات عظیم و سرنوشت ساز در کشور شدند.

هم اکنون، درخت تناور انقلاب اسلامی ‌با خون جوانان ایران اسلامی، در مقابل انواع توطئه‌ های داخلی و خارجی دشمنان بیمه شده است.

به برکت انقلاب اسلامی، زمینه حضور جوانان در همه عرصه ‌های نظام اسلامی ‌فراهم شده است و مشارکت آنان در عرصه‌ های مختلف دستاوردهای گران‌ بهایی برای جمهوری اسلامی ‌در پی داشته است.

با گسترش امکانات آموزشی و دانشگاهی در کشور، خیل عظیمی ‌ازجوانان وارد مراکزعلمی ‌کشور شدند و زمینه تربیت مدیرانی خلاق برای آینده کشور فراهم شده است.

در شرایط کنونی، با توجه به اینکه نیمی‌ از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌ دهند، فراهم کردن زمینه‌ های پرورش فکری و بروز استعدادهای آنان، وظیفه ‌ای ضروری برای جوانان دیروز و مسوولان امروز ایران اسلامی‌ است.

باید گفت که خود باوری جوانان نیز رمز پویایی، ماندگاری و اقتدار انقلاب ونظام اسلامی، طی سالیان اخیر بوده است.

امام خمینی (ره) با آشنا کردن جوانان با سرچشمه‌ های عرفانی دینی و معنویت در عصر خود باختگی فرهنگی، پرچم استقلال روحی را در دل نسل جوان ایران برافراشتند و امروز، جوانان باید مسیر و حرکت، انقلاب را در چارچوب آنچه که امام راحل ترسیم کردند، بیشتر از اقشار دیگر جامعه مورد توجه قرار دهند.

مشارکت جوانان در تمامی‌ صحنه‌ های انقلاب همچون سازندگی، دفاع در مقابل توطئه‌ های داخلی وخارجی وحضور فعال در انتخابات، بیانگر اعتماد به‌ نفس در جوانان است.