با ورود به عرصه ارتباطات و ایجاد شبکه های اجتماعی گوناگونی همچون واتساپ، لاین، تانگو، وایبر و تلگرام و دهها شبکه دیگر در فضای مجازی شاهد آن هستیم که برخی از افراد بدون آگاهی از مزایا و مضرات ورود به چنین شبکه هایی خود را در ورطه نابودی کشانده و با دادن اطلاعات خصوصی یا عضو شدن در گروه ها و کانال های مختلف تحت تاثیرات سویی قرار گرفته اند که جز دور شدن از آرمان ها و باورهای دینی، کمرنگ شدن هویت خانواده و دور شدن افراد در دستیابی به اهدافی که برای پیشرفت در مراحل مختلف زندگی در سر داشته اند هیچ سود و منفعتی نداشته است.
استفاده از شبکه هایی که علی رغم صهیونیستی بودن بیشترین استقبال را در کشور داشته که نمونه بارز این نرم افزار ها نیز از فیسبوک، لاین، توئیتر، اینستاگرام و واتساپ گرفته تا وایبر و تلگرام است. تلگرامی که محصول مشترک MI 6 ، موساد و BND است و دفتر مرکزی آن در رژیم صهیونیستی، شرکت اصلی آن در آلمان(قلعه دیجیتال) و سرور آن در انگلستان است و متاسفانه باید گفت که 20 میلیون کاربر ایرانی را به خود جذب کرده است.
این مهم می طلبد که مسئولین و خانواده ها اقدام به فرهنگ سازی استفاده از نرم افزارهای ایرانی همچون سلام، بیسفون و افسران و فانوس در بین افراد جامعه و جوانان کنند تا کمتر شاهد هدر رفت وقت و از بین رفتن باورهای ارزشی در آنها شویم.
امروزه اکثر افراد از وسایل نوین ارتباطی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و بیشترین وقت خود را صرف استفاده و گذراندن در شبکه هایی همچون وایبر، واتساپ و تلگرام می کنندبه گونه ای که اکثر اعضای خانواده بودن در این فضا را به بودن در کنار خانواده خود ترجیح می دهند.
از آنجای که امروز شاهد آن هستیم که بدترین و شرم‌آورترین مطالب و جک‌ها در این فضاها بدون محدودیت منتشر می‌شود که این مهم نه تنها باعث از بین رفتن حیا در بین افراد جامعه شده بلکه موجب بدبینی مردم نسبت به برخی از افراد و ارگان ها شده است زیرا انتشار خبرهایی بدون منبع و یا اطلاعیه‌هایی بدون اعتبار به راحتی در چنین فضایی بازنشر پیدا می کنند می طلبد که افراد با هوشیاری و آگاهی کامل در فضای اجتماعی چنین شبکه هایی وارد شوند تا کمتر مورد آسیب ها و تهدیدهای دشمنان قرار بگیرند.