بار دیگر شهرستان زاهدان میزبان شهدایی بود که آمده بودند تا به ما نشان دهند که برای این آسایش و راحتی امروز ما داریم آنها از خود گذشتند و خون خود را فدا کردند. آری! امروز هم شهروندان زاهدانی به پاسداشت این بزرگی و فداکاری آنان آمده اند تا ارادت خالصانه خود را به شهدا نشان دهند.

با نشستن هواپیمای حامل انتقال پیکر شهدای گمنام به این شهرستان خانواده های زیادی بی تاب بودند پدران و مادرانی که با اشک چشم منتظر رسیدن کاروان شهدا بودند. جوانان و نوجوانی که گویا از چند روز پیش خود را آماده استقبال از این کاروان کرده بودند زیرا آنچنان چشمهایشان خیره به تابوت ها بود و اشک می ریختند که دل هر انسانی را به درد می آورد. برخی از آنان می گفتند این شهدا هم سن و سال ما بودند که به جبهه های جنگ اعزام شدند و ما امروز آمده ایم تا بگوییم شرمنده تان هستیم... شما بودید که به ما درس آزادی و آزاد مردی را آموختید؛ دستانمان خالیست و گناه آلوده ایم اما ما را نیز در فردای محشر شفاعت کنید.

آری! بار دیگر مردم همیشه در صحنه این خطه از کشور رسم میهمانی را به جا آوردند و در حالی که در دستانشان شاخه های گل نمایان بود به استقبال از سه شهید دوران دفاع مقدس آمده بودند تا ادای دِین خود را انجام دهند و با عشق و علاقه پیکر این شهدا را با دستان خود تا ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان همراهی کردند.

گفتنی است پیکر مطهر این شهدا متعلق به دو عملیات والفجر و محرم در دوران دفاع مقدس است.