سهمش از شهادت در سوریه رقم خورده بود انگار خواسته اش از دنیا در همسایگی بی بی زینب در هوایی که هنوز به عطر نفس های عمه سادات ودختر سه ساله امام حسین(ع) بهار می شود، بود.

در این زمین مقدس که یزیدیان زمان در لباس سیاه داعش هر روز عده زیادی از گلهای آن را پرپر می کنند هنوز هم صدای سجاد(ع) شنیده می شود "أنا بن مکه و منا أنا بن زمزم و صفا...."

آری خوشا به سعادتشان! انگار عمه سادات خانم زینب کبری (س) به دست مبارک خود یاران حسینش را انتخاب و جام شهادت را به میهمانان برادرش تعارف می کند. جامی که در سفره ای به وسعت ایمان، اعتقاد به خدا و یقین به حقانیت پروردگار عالمیان است و بس.

سردار حسین همدانی در ۱۱ دیماه ۱۳۲۹ در همدان به دنیا آمد. وی از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه غرب بود و خاطرات خود را از این نبرد در کتابی تحت عنوان «تکلیف است برادر» تدوین کرد،  همچنین نخستین فرمانده «لشکر ۳۲ انصارالحسین سپاه» و فرمانده «لشکر ۱۶ قدس گیلان» در دوران جنگ بود و بعنوان جانشین قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله(ص) در تهران نیز بود.

وی که یکی از قدیمی ترین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود که قریب به 32 سال در جامه سبز پاسداری خدمت کرد سرانجام در آستانه محرم مصادف با 16 مهرماه در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/