این روزها ورود به دنیای ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی نحوه ارتباطات و شکل گیری زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار داد. در دسترس بودن اینترنت بدون هزینه گزاف در اختیار عموم مردم زمینه ای شد برای پر کردن اوقات فراغت که ناگفته نماند این روزها بیشتر ساعات شبانه روزی قریب به اتفاق جمعیت انسانی صرف گشت و گذر در محیط اینترنت با عنوان شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی نظیر واتساپ، تانگو، لاین و تلگرام و فیس بوک و ... شده است.


آری از زمانی که گوشی های بزرگ صفحه لمسی، تبلت و لپ تاپ به خانه های ما آمد و افراد خانه وقت با هم بودن در کنار یکدیگر را  صرف گشتن در خم و پیچ این قاب جادویی کردند روابط تغییر پیدا کرد دیگر از کانون گرم خانوادگی خبری نشد و هر کدام از اعضای خانواده خود را سرگرم پیوستن به انواع گروه ها در این فضا کردند. دیگر زن و شوهرها وقتی برای درد دل کردن نداشتند و محرم اسرار دروغینی برای خود جایگزین کردند، فرزندان و کودکان بجای بازی کردن با وسایل بازی  تلفن همراه والدین خود را ترجیج دادند و جوانان و نوجوانان در بیراهه ها قدم گذاشتند بطوریکه در اکثر خبرهای موجود در رسانه ها حوادث تلخی در این خصوص شنیده می شود. آری این است ورود مهمان ناخوانده ای که با آمدن خود فاصله و شکاف عمیقی بین افراد ایجاد کرد و دیگر از دور هم جمع شدن‌های خانوادگی، گفتن و خندیدن‌ها خبری نشد و همه  اینها در قاب همان گوشی ها خلاصه شد.

آری این به اصطلاح زندگی مجازی، بسیاری از مرزهای زندگی واقعی را شکست؛ کانون گرم خانوادگی را سرد کرد و با سرگرم کردن و اتلاف وقت افراد درانواع شبکه های مجازی می خواهند جلو پیشرفت در عرصه های علمی، تحصیلی وتکنولوژی و... را بگیرند تا از این طریق به بدنه انقلاب ضربه وارد کنند زیرا می دانند سالها جنگ بر علیه این ملت غیور و شجاع نتوانست آنان را در اجرای اهداف شومشان موفق کند و هم اکنون با گذر از این دروازه سعی دارند بدان دست یابند.

از اینرو با ورود ماهواره و ایجاد شبکه های متنوع در دنیای مجازی و اینترنت سعی دارند بنیان خانوادگی را که اولین و مهمترین نهاد  اجتماعی در کشور است را متزلزل کنند زیرا می دانند امروز دیگر محدودیت های گذشته از بین رفته و با پیوستن به این شبکه ها هر لحظه در هر کجا که باشند می توانند با هر نقطه ای از جهان که بخواهند ارتباط برقرار کنند که از همه مهم‌تر دوست پیدا کردن‌های مجازی است که این دیده خود منجر به بروز پدیده شوم طلاق در جامعه و خانواده شده است.

در این زمینه افراد باید بدانند که دشمن درصدد از بین بردن عفت و غیرت ایرانی است که سعی دارد به وسیله این نرم افزارها در دنیای مجازی به اهداف شوم خود نائل آید. از اینرو هدف دشمن تضعیف ایمان، اعتقاد و باورهای دینی مردم و جوانان است، این شبکه‌ها برای دین‌زدایی و از بین بردن غیرت دینی مردم تلاش می‌کنند لذا برای مقابله با آن باید سواد مذهبی و دینی خود را افزایش دهیم از طرفی اگر خانواده ها بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و ماهواره را در دسترس اعضای خانواده خود قرار ندهند می توانند از بروز  آسیب های ماهواره در امان باشند.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که استفاده از تلفن همراه محدود به دوره سنی خاصی است لذا توصیه می شود از در اختیار گذاشتن این وسیله برای فرزندان خود دقت کنیم تا با یک کلیک کوچک در دام بلاهای شیطانی که دسیسه دشمنان است غوطه ور نشوند.