هر چند یاد کردن از دلاور مردان ایران اسلامی روزو ماه نمی شناسد و ملت ایران همیشه یاد و نام شهدا و رزمندگانی در هشت سال دفاع مقدس از این آب و خاک دفاع جانانه دفاع کردند را زنده نگه می دارند اما...



هر چند یاد کردن از دلاور مردان ایران اسلامی روزو ماه نمی شناسد و ملت ایران همیشه یاد و نام شهدا و رزمندگانی در هشت سال دفاع مقدس از این آب و خاک دفاع جانانه دفاع کردند را زنده نگه می دارند اما باید گفت دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی بود که امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی شده است.

هشت سال جنگ نابرابر علیه ملتی که فقط با ایمان بخدا، توکل به ائمه و داشتن حکومتی ولایت پذیر توانست در مقابل کشورهایی قدعلم کند که مجهز به امکانات نظامی بودند و باوجود این امکانات در مقابل اراده و توان ملت ایران شکست خوردند. هرچند دشمن دست از کینه ورزی های خود برنداشت تا انتقام جویی کند و با راه انداختن جنگ نرم و تحریم های همه جانبه  اقتصادی و ... سعی داشت به اهداف شوم خود برسد اما باز هم نتوانست موفق باشد و امروز همه دنیا شاهد هستند که تمام کشورهایی که نام ابر قدرت بودن را یدک می کشند در مقابل این ملت به زانو در آمدند و به مذاکره با ایران پرداختند، ایرانی که به حمد الهی با اجرای فرامین رهبری توانست در تمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و... قله های موفقیت را طی کند.

مردم ایران در طی سالها جنگ نابرابری که برایشان تحمیل شد درس های زیادی به جهانیان آموختند درس فداکاری، مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی و امروز نسل جوان نیز برای پویایی و زنده نگه داشتن این آرمانها باید در عرصه جدید جنگ که جنگ رسانه ای یا همان جنگ نرم نام گرفت تمام تلاش و همت خود را داشته باشد تا در مقابل دشمنان پیروز میدان نبرد باشند. میدان نبردی که دیگر با اسلحه و پشت خاکریزها پیش نمی رود بلکه اینبار اعتقادات و باورهایمان را نشانه گرفته و چه بسا که این جنگ از آن هشت سال جنگ تحمیلی بسیار دشوار تر است زیرا آنجا دشمن رودررو بود و توان مقابله نداشت اما امروز در عرصه های مختلف فرهنگی با ورود به کانون گرم خانواده ها از طریق شبکه های اینترنتی، موبایل و بشقاب های روی پشت بام خانه هایمان درصدد ضربه زدن است چرا که می داند مهمترین بنیان خانواده است و از آنجا شروع به مبارزه و تخریب عقاید می کند تا این جو را به درون جامعه ای بزرگتر منتقل کند.

2هزار و887 روز جنگ رودررو و استقامت و شجاعت مردم ایران توانست به دنیا ثابت کند ، پیروزی از آن مومنان، حق‌طلبان، مظلومان و مجاهد‌ان فی سبیل‌الله است. آری این دوران سند غرور ملت ایران برای نسل‌های آینده است و گرامیداشت روزهای بزرگی چون هفته دفاع مقدس، فتح خرمشهر، عملیات‌های مهم این دوران و ... فرصتی مهم برای تجدید پیمان با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب و امام راحل است، چرا که در حال حاضر اقتدار و سربلندی ایران عزیز به خاطر ایثار و جانفشانی شهدا بوده که باید برای تبیین فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان کشور بیش از گذشته تلاش کنیم.

امروز هرخانواده ایرانی هرجوان برومند در این کشور باید با اشتغالزایی با کارآفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی گام بردارد زیرا رهبر انقلاب اسلامی همیشه در سخنرانی های خود به این مهم توجه می کنند. امروز باید با رسیدن به خود کفایی، اقتصاد کشور را در دست گرفت. امروز جوانان این کشور برای پاسداشت آرمان های دوران هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان این مرز و بوم باید خلاقیت و ایده از خود نشان دهند و با پیشرفت در عرصه های علم و فن آوری ، رشد و شکوفایی به خودکفایی اقتصادی رسید تا دشمنان از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بمانند.