برای تو می‌نویسم، برای تو که حاضر نیستی چادرت را با لذت ظاهریِ خوش تیپ شدن، با لذت دیده شدن و با لذت پوشیدن لباس‌های تنگ و کوتاه و رنگارنگ عوض کنی

برای تو که دشواری‌های پوشیدن چادر را در مدرسه، دانشگاه، محل کار، کوچه و خیابان تحمل می‌کنی اما آن را کنار نمی‌گذاری، برای تو که از عمق جان باور داری که شهدا سرخی خونشان را به سیاهی، چادر تو امانت داده اند و تو باید امانتدار خوبی باشی.

برای تو که وقتی صدا و سیمای جمهوری اسلامیزنان شیک و باسواد و موفق را بدون چادر،و زنان ساده لوح و سخن چین را چادری نشان می‌دهد،غمگین می‌شوی و اشک در چشمانت حلقه می‌زند ولی این بی مهری‌ها تو را از داشتن حجاب پشیمان نمی‌کند.

شب عملیات بود ، همه بچه ها خسته و خواب آلود بودند ولی نمی خوابیدند انگار همشون زیر لب فقط داشتند ذکر شهادت رو زمزمه می کردند فرمانده همش می گفت بابا حالا چند ساعت به عملیات مونده یکم استراحت کنید ، ولی انگار نه انگار ، مثل اینکه به قلبشون ندا رسیده بود که شب ، شب آخره ، وقت سفر کردن و دل بریدن از این دنیای حریصه ...!

همه سر تا پا آماده بودند لحظه شماری می کردند برای رسیدن وقت عملیات ، دل تو دل هیچکس نبود، زمان عملیات فرا رسیده بود مهمات رو برداشتن و زدن به خط اونقدر با اقتدار دست به اسلحه می شدن که دشمن همون لحظات اولیه نبرد عقب نشینی کرد، بچه ها اونقد پیش روی کردند تا دشمن بعثی چندین کیلومتر حتی از مواضع کشور خودش هم رها کرد و رفت ... اما آخر این عملیات پیروزمندانه یه عاقبت خوش هم داشت واسطه شده بود واسه خیلی از فرشته های پاک تا روحشون رو تسلیم خدا کنند و قدم در راه خالق خودشون بردارند ... !اونایی که از خواب گذشتن به خواب رفتن ...! آره چند سال پیش یه جوانایی بودن از جوانیشون گذشتن تا ما جوانی کنیم ، از خوابشون گذشتن تا ما راحت بخوابیم

 اما آیا ما هم رسم جوانمردی رو در حق اونا تموم کردیم ؟ یه نگاه به کردار و رفتارمون که بندازیم می بینیم زندگیمون بوی همه چیز رو میده الا خدا رفتار و کردارمون اونقد بده که دل امام زمان(عج) رو خون کرده، آی جوونا صدای گریه های آقا رو نمی شنوید؟ دختر خانومی که حجاب حضرت فاطمه(س) رو نشانه امل بودن میدونی اگه از خودت، از خدات از دین و مذهبت خجالت نمی کشی؟ از جوونایی خجالت بکش که بخاطر شما ها رفتن تا شما اینطوری نباشی! نکنه فکر کردی همه چیز تو این دنیاست ؟ جواب اون خون هایی رو که ریخته شدن تا تو اینطوری نباشی و شدی رو چطور میخوای بدی؟ آقا پسری که خودتو شبیه خانوما و جنسیتت رو گم کردی، با چه رویی جیباتو پر شماره میکنی راه به راه تو خیابون به ناموس مردم تعرض میکنی و بعد سرتو با افتخار بالامی گیری که آره من بی ناموسم ...! این رسم مردانگی ؟

اون جوونایی که از خواب و زندگی و خانواده و جوونیشون گذشتند تا تو مثل یه مرد زندگی کنی و جوونی کنی، باید اینطور جوابشون رو میدادی؟ شهدا رو که از یاد برید، ولی خداییش صدای گریه های پسر فاطمه (س) روچی؟ نمیشنوی؟